-
Hoe bepaal ik mijn aangiftefrequentie?
Voor een correcte verwerking in onze administratie is het van belang om te weten of u vierwekelijks of maandelijks verloont. De aanlevermomenten aan het pensioenfonds lopen gelijk aan de frequentie van de verloning. Een vierwekelijkse verloning betekent dat u dertien aanlevermomenten aan het pensioenfonds hebt, een maandelijkse verloning betekent dat u twaalf aanlevermomenten aan het pensioenfonds hebt. Geef ons per e-mail door wat voor u van toepassing is. Vermeld daarbij uw werkgeversnummer. Indien wij geen reactie van u hebben ontvangen, gaan wij ervan uit dat u maandelijks, dus twaalf keer, gegevens gaat aanleveren.
-
Hoe lever ik met terugwerkende kracht gegevens aan?
Maakt u gebruik van Uniforme Pensioenaangifte? Dan kunt u de gegevens met terugwerkende kracht aan ons aanleveren via een pensioenaangifte-bericht. Ook kunt u wijzigingen doorgeven op Mijn Pensioendministratie.
Als u géén gebruik maakt van UPA gebruikt u Mijn Pensioendministratie voor het doorgeven van gegevens en eventuele wijzingen.
-
Wat zijn de contactgegevens van AZL?
U kunt AZL bereiken via 088-116 30 58 (op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur) en rijnenbinnenvaart-wg@azl.eu.
-
Waar vind ik mijn werkgeversnummer?
Dit staat altijd in onze correspondentie. Communiceert u met ons? Vermeld dan uw werkgeversnummer. Dit bestaat uit 283+ gevolgd door vijf cijfers.
-
Wat moet ik doen als de rechtsvorm van mijn onderneming wijzigt?
Stuur deze wijziging in een e-mail naar ons via werkgeversregistratie@azl.eu.
-
Waar kan ik de Verklaring geen (premieplichtig) personeel terugvinden?
U vindt deze verklaring op de pagina Downloads van deze website.
-
Waarom moet ik deze verklaring aanleveren?
U hebt als ondernemer een informatieplicht. Daarnaast is onze pensioenuitvoerder AZL volgens de Nederlandse wetgeving verplicht om een controle hierop uit te voeren. Zij doen dit aan de hand van een verklaring.