Belangrijke onderwerpen administratie

Vraag en antwoord

  1. Wie of wat is CGI?

    AZL werkt samen met CGI. CGI is de ontvangende partij van de Pensioen Aangifte-berichten. CGI voert een eerste technische controle uit op het PA-bestand en stuurt het daarna naar AZL.

  2. Als ik me als werkgever heb geregistreerd op de portal van AZL, ben ik dan automatisch aangemeld bij CGI?

    Dit is niet het geval. Het inzendaccount dat met CGI moet worden geregeld, is iets anders dan het registreren op de werkgeversportal van AZL.

  3. Ontvang ik een bevestiging wanneer ik een Pensioen Aangifte-bericht heb ingediend?

    U ontvangt als inzender altijd een bericht of het ingezonden PA-bericht goed of fout is. Ontvangt u geen bericht? Dan dient u contact op te nemen met CGI via erik.hoogeveen@cgi.com.

  4. Wat gebeurt er op dit moment met de gegevens en mutaties die ik aanlever?

    Er worden op dit moment geen mutaties verwerkt in onze administratie. Wij zijn momenteel alle gegevens van de vorige uitvoerder in onze administratie aan het opvoeren. In- en uitdiensttredingen worden wel gesignaleerd, zodat uw werknemers tijdig geïnformeerd worden met een indienst- of uitdienstbrief.

  5. Waar kan ik de premienota’s raadplegen?

    De premienota’s vanaf het tweede kwartaal zijn digitaal te raadplegen op de werkgeversportal van AZL. Registreren op de werkgeversportal is daarom van belang!

  6. Welke nota’s ontvang ik in 2017?

    In 2017 ontvangt u van pensioenuitvoerder AZL vier kwartaalvoorschotnota’s. U ontvangt tenslotte begin 2018 één afrekennota over 2017.

  7. Waar vind ik mijn werkgeversnummer?

    Dit staat altijd in onze correspondentie. Communiceert u met ons? Vermeld dan uw werkgeversnummer. Dit bestaat uit 283+ gevolgd door vijf cijfers.

  8. Wat moet ik doen als de rechtsvorm van mijn onderneming wijzigt?

    Stuur deze wijziging in een e-mail naar ons via werkgeversregistratie@azl.eu.