Voor u als werkgever

Pensioenadministratie

Uw werknemers bouwen pensioen op bij ons pensioenfonds. Als werkgever bent u het eerste aanspreekpunt voor hen als zij vragen hebben over pensioen. Op deze website vindt u informatie over de pensioenregeling, wat u moet doorgeven en hoe u uw werknemers kunt informeren.

Wat is er geregeld?

Ons pensioenfonds heeft 1 pensioenregeling.

Voor wie?

Voor uw werknemers is bij ons pensioen geregeld. Uw werknemers hoeven niets te doen om pensioen bij ons op te bouwen. Wel is het voor hen verstandig om zich te verdiepen in hun pensioen. Zij moeten bijvoorbeeld zelf hun partner aanmelden als zij samenwonen of niet in Nederland wonen. Op deze website staat alle pensioeninformatie voor uw werknemers.

Wat moet u doen?

Wij zorgen dat uw werknemers bij ons pensioen opbouwen. Maar daarbij zijn we wel afhankelijk van u. Het is belangrijk dat uw administratie bij ons fonds op orde is. Meld nieuwe medewerkers meteen aan, geef wijzigingen meteen door en zorg dat de gegevens juist zijn. Ontstaat er schade als gevolg van niet tijdige, volledige en/of juiste informatie? Dan kunt u daarvoor zelfs aansprakelijk worden gesteld. Wat willen we natuurlijk voorkomen. Op deze pagina leest u precies wat u moet doorgeven en hoe u dat doet.

Zorg verder ook voor een tijdige betaling van de pensioenpremie (werkgevers- en werknemersdeel).

Wat kunt u nog meer doen?

Maak uw werknemers bewust van hun pensioen. Zo komen ze straks niet voor verrassingen te staan. Ons fonds biedt allerlei tools om uw werknemers bewust te maken van hun pensioen.
Vraag of er eventueel een partner aangemeld moet worden. Uw werknemer moet dat zélf doen.
Informatie daarover staat deze pagina’s:

  1. Trouwen en partnerregistratie
  2. Samenwonen
  3. Checklist buitenlandse werknemers