-
Wat moet ik melden aan het pensioenfonds?
Wijzigingen in uw personeelsbestand:
- werknemer gaat uit dienst
- een nieuwe werknemer
- werknemer overlijdt
- werknemer is langer dan 2 jaar ziek
Deze wijzigingen geeft u binnen 1 maand door op dezelfde manier waarop u doorgaans de gegevens van uw werknemers aanlevert aan ons: via Uniforme Pensioenaangifte of via Mijn Pensioenadministratie.
Wijzigingen in bedrijfsgegevens:- het adres. Dit geeft u door via Mijn Pensioenadministratie
- de bedrijfsnaam. Dit geeft u per e-mail door via werkgeversregistratie@azl.eu
- de rechtsvorm. Dit geeft u per e-mail door via werkgeversregistratie@azl.eu
-
Kan ik bezwaar maken tegen verplichte aansluiting?
U kunt schriftelijk bezwaar maken als u denkt dat uw onderneming niet onder de werkingssfeer en verplichtstelling valt.
-
Hoe betaal ik de pensioenpremie?
U ontvangt maandelijks een digitale voorschotnota van ons in Mijn Pensioenadministratie. Deze nota is gebaseerd op het laatste werknemersbestand dat bij ons bekend is.
Aan het eind van het jaar corrigeert Bedrijfspensioenfonds voor de Rijn- en Binnenvaart de voorschotten met een afrekennota.
Het is belangrijk dat u de premies op tijd betaalt. Ons pensioenfonds hanteert een boetebeleid.