Nieuwsoverzicht

Werkgevers: tussentijdse afrekennota 2017

Bij de overgang van de pensioenadministratie van Bpf Rijn- en Binnenvaart van Syntrus Achmea (SA) naar AZL zijn, onbedoeld, ook veranderingen in de facturatie ontstaan. Het fonds krijgt hierover veel vragen van werkgevers en administratiekantoren.

AZL brengt per kwartaal een voorschotnota in rekening en maakt op jaarbasis één definitieve afrekennota. De definitieve afrekennota over 2017 is in maart 2018 verzonden met de gegevens die tot februari zijn aangeleverd. Mogelijk had u op dat moment nog niet alle mutaties over 2017 aan ons doorgegeven of waren nog niet alle mutaties correct verwerkt.

In de huidige systematiek worden deze mutaties door AZL meegenomen in de definitieve afrekening over 2018, die in februari 2019 wordt opgemaakt. Dit leidt tot een ongewenste situatie. Het bestuur heeft dan ook besloten om een tussentijdse afrekening over 2017 op te maken.

Afrekennota 2017

In oktober 2018 wordt deze afrekennota over 2017 opgemaakt en beschikbaar gesteld. Dit betekent dat de mutaties over 2017, die verwerkt zijn ná februari 2018, in deze afrekennota worden verwerkt. Zodra deze afrekennota beschikbaar is, ontvangt u een e-mailnotificatie.

Afrekennota jaren voor 2017

Het is voor AZL op dit moment niet mogelijk om de mutaties die betrekking hebben op de periode voor 1 januari 2017 (dus voor de overgang van de pensioenadministratie van het fonds van SA naar AZL) in deze afrekening mee te nemen. Mutaties over 2016 en eerder worden in de loop van dit en volgend jaar verwerkt. Voor deze mutaties ontvangt u ook een aparte afrekennota. Het streven is deze afrekennota uiterlijk in maart 2019 te versturen.

Vragen

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met de werkgeversadministratie van AZL:

Telefoon: 088-1163058
E-mail:    rijnenbinnenvaart-wg@azl.eu

Iedere werkdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur.